هگمتان تیزروپرش ماماهان

هگمتان تیزروپرش ماماهان

بهترین زمان مناسب تعویض قطعات موتور سیکلت

فهرست مطالب

به طور معمول، یک موتورسیکلت می تواند 12 تا 15 سال دوام بیاورد تا زمانی که تصادف یا سقوط بزرگ نداشته باشد. اگر موتور سیکلت رده بالا داشته باشید و در نگهداری آن کوشا باشید، طول عمر این وسیله نقلیه نیز می‌تواند طولانی‌تر شود. تعویض قطعات موتورسیکلت می تواند کمک زیادی به این امر کند.

برای نگهداری موتورسیکلت ها در بهترین شرایط ممکن باید به آنها توجه ویژه ای شود. سرمایه گذاری روی قطعات مناسب موتورسیکلت، به خصوص در مواقعی که نیاز باشد، در افزایش عمر موتور سیکلت شما بسیار مهم است.

بهترین زمان مناسب تعویض قطعات مصرفی موتور سیکلت ها
آیا مدانستید تعویض به موقع قطعات مصرفی موتور سیکلت تان چقدر در در کارایی ، شتاب ، مصرف سوخت و روان بودن تاثیر بسزایی دارد و سواری بهتری دارد و یا اینکه خدا نکرده شما را از خطرات غیر پیش بینی جلو پیش گیری میکند و از اتفاقات ناخوشایند محفوظ نگه میدارد

قطعات کلیدی موتورسیکلت که باید مرتباً بررسی شوند
بررسی منظم قطعات کلیدی موتور سیکلت برای تعیین زمان تعویض آنها مهم است. در زیر قطعات ضروری موتورسیکلت را که باید مرتباً بررسی کنید، به خصوص قبل از بیرون بردن موتور سیکلت خود برای رانندگی، وجود دارد تا بدانید که آیا نیاز به تعویض فوری آنها دارید یا خیر.

لنت های ترمز


هر زمان که اهرم ترمز دوچرخه خود را فشار می دهید، این عمل باعث ایجاد یک سری اتفاقات در سیستم ترمز می شود. باعث می شود لنت های ترمز از روی روتورها عبور کنند تا موتورسیکلت متوقف شود. به دلیل فرسودگی و پارگی منظم، لنت های ترمز در نهایت دچار خوردگی می شوند.

برای سوار شدن ایمن به وسیله نقلیه دو چرخ خود، به طور مرتب لنت ترمز خود را چک کنید. اگر نازک‌تر از ۲ میلی‌متر شده‌اند، باید سریع آن‌ها را تعویض کنید.

لاستیک


همیشه قبل از بیرون آوردن لاستیک های خود آنها را بررسی کنید. به دنبال ترک‌ها، بریدگی‌ها و سوراخ‌ها و نشانه‌هایی از تورم بیش از حد و کمتر باشید. اگر اینها را دیدید، وقت آن است که دوچرخه خود را به مکانیک خود بیاورید. همچنین، زمانی که عمق آج از 1 تا 2 میلی متر ساییده شده است، زمان را برای تعویض لاستیک خود تلف نکنید.

اگر سایش آج لاستیک شما پس از سال ها استفاده هنوز خیلی بد نیست، برای اطمینان از اینکه دوچرخه شما هنوز برای استفاده در جاده ها ایمن است، پس از پنج سال آنها را تعویض کنید.

باتری


موتورسیکلت شما با گاز و باتری آن کار می کند. اگرچه اکثر موتورسیکلت‌ها باتری‌های بدون نیاز به تعمیر و نگهداری دارند، اما همچنان می‌توانید با بررسی سطح الکترولیت باتری هنگام تعویض روغن، اطمینان حاصل کنید که این قطعه به درستی کار می‌کند.

باتری های موتورسیکلت معمولا دو سال ماندگاری دارند. پس از این مدت، باید آنها را تعویض کنید.

روغن چنگال
شاخک بخشی از موتورسیکلت است که قاب اصلی را به چرخ و محور جلو متصل می کند. این قسمت که از دو لوله تشکیل شده است، روغن چنگال را در خود جای داده و کاملا آب بندی شده است. روغن چنگال به جلوگیری از آسیب دیدن دوچرخه توسط دست اندازها یا ناهمواری در جاده کمک می کند.

همچنین نقش مهمی در روانکاری اجزای موتور سیکلت که در هنگام حرکت از آن استفاده می شود، ایفا می کند. اگر دیدید روغن از لوله ها نشت می کند، باید فوراً درزگیرهای چنگال را تعویض کنید. روغن چنگال نیز باید در طول معاینه مکانیکی سالانه موتور سیکلت شما تعویض شود.

مطالب مفید دیگر

مطالعه بیشتر : بهترین زمان تعویض روغن موتورسیکلت

زنجیر موتور سیکلت، محور محرک و تسمه


زنجیر دوچرخه، تسمه ها و محورهای محرک سه تا از بادوام ترین قطعات هر موتورسیکلت هستند. آنها معمولاً دارای امید به زندگی 15000 تا 30000 مایل هستند. با این حال، باید مطمئن شوید که زنجیر دوچرخه خیلی شل نباشد و همیشه به خوبی روغن کاری شود. تمیز نگه داشتن آن نیز مهم است.

از مکانیک خود بپرسید که آیا زمان تعویض آن فرا رسیده است یا اینکه خیلی شل است و باید سفت شود.

شمع


شمع های موتور سیکلت باید زمانی که دوچرخه شما به 10000 مایل رسید تعویض شوند. اگر متوجه شکاف بیش از حد وسیع، فرسایش سیم مرکزی یا الکترود زمین یا ترکیب آنها شدید، باید فوراً شمع را نیز جدا کنید.

قطعات موتور سیکلت برای ارتقاء
سرمایه گذاری روی بهترین ارتقاء موتور سیکلت همچنین می تواند عمر موتورسیکلت شما را افزایش دهد و حتی عملکرد آن را بهبود بخشد.

سیستم خنک کننده روغن


این لوازم جانبی که به عنوان خنک کننده روغن فن دار نیز شناخته می شود، دمای روغن موتور شما را کنترل و حفظ می کند. با استفاده از این افزودنی، می‌توانید مطمئن باشید که موتور همیشه محافظت می‌شود و حتی در گرم‌ترین شرایط آب و هوایی به آرامی کار می‌کند.

این سیستم در مدل های مختلف موتور سیکلت هارلی دیویدسون و سایر برندها و یا مدل های موتور سیکلت وی دوقلو قابل نصب می باشد.

دوباره تنظیم می شود
ریست های پس از فروش قابل تنظیم هستند و به شما امکان می دهند موقعیت پایین تنه خود را روی موتور تنظیم کنید. به این ترتیب، می توانید راحت تر بنشینید و خود را محکم به دستگاه خود بچسبانید. به دلیل پایه مستحکم تر، بالاتنه شما آزاد است تا کار کنترل ها و چرخاندن دوچرخه را بهتر انجام دهد.

روشنایی کمکی


اگر به طور منظم از موتور سیکلت خود در شب استفاده می کنید، در اواخر پاییز و زمستان، باید به چراغ های مناسب مجهز شود. چراغ های LED می توانند سواری در شب را در دسترس تر کنند. چراغ های هالوژن نیز گزینه های محبوبی هستند، اما چراغ های LED مزایای بیشتری مانند مصرف انرژی کمتر، طول عمر، اندازه کوچکتر و هزینه کم را ارائه می دهند.

روکش موتور سیکلت


در نهایت، دوچرخه شما نیز حتی اگر از آن استفاده نمی کنید، به محافظت کافی نیاز دارد. یک روکش موتورسیکلت با کیفیت خوب می تواند محافظت مورد نیاز آن را فراهم کند. در فصل زمستان بهتر است از پوشش ضد آب استفاده کنید. این لوازم جانبی به ویژه در محافظت از دوچرخه شما در برابر شرایط آب و هوایی سخت، به ویژه در ماه های سرد و مرطوب مفید است.

در جاده و خارج از جاده، همیشه برای بررسی و نگهداری موتورسیکلت خود وقت بگذارید.

مطالب مفید دیگر

بیشتر بخوانید : 10 موتور سیکلت برقی پر سرعت دنیا

نتیجه گیری

تعویض به موقع قطعات موتور سیکلت می تواند مزایای خوبی را به همراه داشته باشد و سواری بهتر و روان تری را تجربه خواهید داشت و همچنین خیالتان از امنیت آن آسوده خواهد بود به طوریکه اگر قطعات فرسوده را تعویض نکرده باشید می تواند موتور در حین رانندگی با مشکل فنی برخورد و اتفاقات ناگواری رقم بزند پس تعویض به موقع قطعات به شما ایمنی را هدیه خواهد داد.

دیدگاهتان را بنویسید